KENAPA ANAK HARIMAU MAKAN RUMPUT?



Mr Sporty ummi ni bila di lepaskana ia mula makan rumput hijau..selalunye kucing yg sakit akan buat yg sama.Nape ye?
Kucing pun faham yg badan perlu vitamin dan zat galian untuk pulih dan kekal sihat..Mungkin chlorophyll dan zat dalam rumput dapat bantu tingkatkan kesihatan dan kecerdasan dia.
Ini buktinya sunnah alam yg telah di " built in" atau "instinct" pada haiwan.Mereka pun tahu nak sihat
mesti kembali pada alam semulajadi.."back to Nature"

Inilah juga asas kepada falsafah Dr Forrest C Shaklee bila dia merawat dirinya yg kena kanser dengan balik ke kampungnya di Iowa untuk mengubati kanser menggunakan sumber alam semulajadi selama 3 tahun.Kisah sejarah ni lebih dari 100 tahun lampau.

Bayangkan kita hari ni yg sakit sikit terus makan ubat sintetic(yg megandungi dadah) dan kalau makan ubat nak cepat baik..Tapi yg menghairankn jika pokok tak sihat kita letakkan baja(zat) bukan racun sebaliknya  bila badan tak sihat kita tambah "racun" dalam badan.

Inilah punca sistem immune semakin teruk dan permulaan berlakuny kerosakan sel dan organ secara perlahan.
Oleh itu kita tiada pilihan untuk mengubah gaya hidup sekarang juga..mesti exercise regularly..mesti jaga diet agar seimbang dan mesti tambahkan supplement semulajadi untuk merapatkan "the vitamin gap" seharian kita.Jika.. dah umur lebih 40 tahun di sarankan buat full medical check up setiap 6 bulan sekali...serta ada insuran..Insuran kesihatan lebih utama agar bila kekal sihat dapat enjoy life di usia tua dan dapat beribadah dengan sempurna,

Berapa ramai yang mati terejut di usia muda?
Berapa ramai yg kena stroke dengan tiba2?
CEGAH SEBELUM PARAH..
Health Is Real Wealth

0 Comments