Image result for dr forrest c shaklee


Dr Forrest C Shaklee merupakan seorang saintis,usahawan dan ahli falsafah telah yang menghabiskan umurnya untuk memahami dan mencintai alam semulajadi.
Sewaktu berumur awal 20an dia mendapat penyakit kanser dan rawatan pada waktu itu adalah memotong kaki atau tangannya.

Dia masih muda dan amat yakin dalam alam semulajadi ada penawar yang di sediakan oleh Pencipta Tuhan sekalian alam.

Image result for nature




Dia kembali ke kampungnya di Iowa dan merawat dirinya selama 3 tahun menggunakan ramuan dari alam semula jadi..akhirnya dia sembuh.
Dari hasil kajian dan penyelidikan ke atas diri dan pesakit selama 40 tahun beliau mengeluarkan product pertama dalam bentuk cecair Vitalised Mineral pada 1915.Hari  ini product itu di namakan Vita lea dalam bentuk tablets.



Related image



Dia bersama dua orang anaknya menubuhkan syarikat Shaklee Corporation pada April 1956..(3 thn lebih awal dari Amway-1959).
Apabila di tanya anaknya.... macam mana nak jual shaklee sebab di botol nama mereka..dia berkata "we dont sell we SHARE son"..






Image result for shaklee sharing



Sejak itu syarikat keluarga ini berkembang menjadi syarikat yang di senarai di NYSE pada 1978 dan sebagai gergasi Fortune 500 pada 1981..
Sejak 2004 shaklee telah di beli oleh seorang billionare Mr Roger Barnette dengan nilai hampir USD 400juta setelah membelanjakan USD 20 juta dalam masa 5 tahun kajian.





Image result for shaklee home office


Hari ni Shaklee berkembang pesat meskipun dia merupakan sebuah syarikat MLM paling lama beroperasi.
Berjuta manusia telah mendapat manfaat dari kehebatan kualiti yang tiada tandingan products berasasknan "Best of Nature dan Best of Science"





Image result for shaklee shaing
.
Apa yang anda perlu buat untuk berjaya adalah menjadi pengguna tegar serta kongsikan kebaikan products dan kongsikan kehebatan peluang shaklee yakni 3C ..Cash, Car n Conference(trips).


We have products that work
We have plan that work
The question is "Do you work for your goal and achievements".

Above all these we are backed up by a strong company that already established and time tested over 60 years enduring successes.

0 Comments